Handelsbetingelser

Canavita blev stiftet i 2020 og udvikler og producerer CBD olie af højeste kvalitet i Danmark. Alle vores produkter følger alt gældende lovgivning, så vi sikrer dig det bedste produkt.


Vores mission er at udbrede viden om CBD og cannabisprodukters utroligt gavnlige egenskaber og give dig muligheden for trygt og sikkert, at kunne købe dine CBD produkter online.


Canavitas CBD olier er kosmetik, og er registreret hos EU i CPNP. Canavitas CBD olier er ikke kosttilskud eller medicin.

Alle vore produkter indeholder <0.2% delta-9 THC.

 


Kontaktinformationer:

E-mail: kontakt@canavita.dk


Telefon: +45 71743548 (man-fre 09-17)

 

 

Betaling

Canavita modtager betaling med VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay. Alle beløb er i danske kroner (DKK) og er inkl. moms. 

Ingen kort- eller betalingsgebyrer pålægges kunden.

 

 

Sikker betaling

Canavita krypterer alle kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

Betalingen trækkes først på kundens betalingskort, når varen er afsendt fra lageret.



 

 

Levering

Ved bestilling afsendes ordren samme dag ved bestilling inden kl: 14:30 (mandag til fredag). I de fleste tilfælde er bestillingen fremme næste dag. Hvis ordren afgives i weekenden eller på helligdage, så afsendes ordren den efterfølgende mandag eller arbejdsdag. Alle varer leveres så længe lager haves. Vi leverer til næsten hele Europa i samarbejde med GLS.

 

 

Prispolitik

Alle varer er inkl. moms og alle afgifter. Prisen på forsendelse pålægges kunden.

Prisen på bestillingstidspunktet, er den gældende pris.

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

 

 

Bestilling

Når du afgiver din bestilling, modtager du en ordrebekræftelse på din angivende e-mailadresse. Hvis du ikke modtager denne, bedes du kontakte os på kontakt@canavita.dk Derudover modtager du en afsendelsesbekræftelse på samme e-mail, når varen afsendes fra lageret.

 


Tilfredshedsgaranti

Canavita tilbyder fuld tilfredshed efter 30 dages brug af vores produkter. Er du som kunde ikke tilfreds med virkningen, så refunderer vi købssummen. Tilfredshedsgarantien er betinget af, at man har brugt produktet dagligt i de 30 dage og efter Canavitas anvisninger. At man vil gøre brug af tilfredsgarantien er betinget af, at man henvender sig til Canavita senest 35 dage fra produktet er modtaget. Har man bestilt pakketilbud, så skal de resterende uåbnede flasker returneres til Canavita.

Garantien er kun gældende for det første køb.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, som er 45kr.

 


Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@canavita.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Det kræver dog varens emballage er ubrudt og varen ikke er taget i brug for, at få refunderet det fulde beløb.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, som er 45kr.

 

 

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

 

 

Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Kunden hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Alle returneringer skal sendes til Canavitas lager og returneringen skal indeholde alt nødvendigt materiale om bestillingen. 

Vi anbefaler at GLS benyttes til returneringer.

 

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer betalingen modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

 

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

 

 

Bestillingsland og THC grænseværdier

Bestiller du produkter til et område/ et land uden for Danmarks grænser, så er det kundens ansvar at opdatere sig på det pågældende modtagerlands lovgiving ift. THC indhold, som i givet fald måtte være anderledes end 0.2% grænseværdien.

I sådanne tilfælde fraskriver Canavita sig ethvert ansvar ifm. eventuelle køb til områder/lande med anden lovgivningen og importen er udelukkende kundens ansvar.

 


Rabatkoder

Rabatkoder til www.canavita.dk / www. Cana-vita-com er altid udstedt af Canavita. Er du i tvivl om hvordan rabatkoden anvendes eller hvor længe denne er gyldig, så kan du altid rette henvendelse til kontakt@canavita.dk eller på tlf. +45 71743548. Rabatkoder virker som udgangspunkt ikke til i forvejen nedsatte varer.

 

 

Persondatabehandling

For at handle på www.canavita.dk, skal vi bruge følgende oplysninger:

Fulde navn

Adresse

Mobilnummer

E-mail adresse 

 

 

Vi foretager registreringen af disse oplysninger med det formål, at sende dig din ønskede ordrer.

Persondata registreres hos Canavita.dk og opbevares i fem år, hvorefter de slettes.

Canavita lagrer disse oplysninger ift. at kunne efterleve fortrydelses- og reklamationsretten. Disse informationer lagres altid med kundens samtykke, og dette sker ved accept af handelsbetingelserne, ved køb af varer på www.canavita.dk

Canavita videregiver eller sælger ingen personlige oplysninger til tredjepart.

De dataansvarlige hos Canavita er: Shopify, webshipper og UnoEuro.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Canavita. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

 

Produkter & indhold
Cannabinoid-indholdet i vores produkter kan fra produktion til produktion variere. Dog vil THC % altid være under 0.2%. 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Canavita

E-mail: kontakt@canavita.dk 

Indeholdende disse oplysninger:

- Hvilke varer det drejer sig om

- Bestillingsdato

- Modtagelsesdato

- Navn

- Adresse

- Dato & underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Alle henvendelser rettes til kontakt@canavita.dk.

 

 

Canavita Europe SL

Deseminado El Chaparral 240
Av. Leopoldo Wener S/n 29651
Mijas Costa

VAT: ESB10923175


E-mail: kontakt@canavita.dk
Telefon: +45 71743548

Opdateret, 22 Januar 2024